LO QUE LA MAYORIA DE EXTREMEÑOS NO SABEN O NO QUIEREN SABER
Si abisti nacéncia en Estremaura, si izis sel estremeñu, ¿lo pol qué corciu nu palras en estremeñu?

lunes, 22 de marzo de 2010

El domingo, día 12 de septiembre, un grupo de jóvenes celebramos en el Fuerte de San Cristóbal (Badajoz) o Huerti (su nombre en extremeño, como habitualmente lo llamamos) una jornada festiva alternativa al día oficial de Extremadura. La celebración consistió en una comida en la que se encontraban alimentos propios de nuestra tierra y en una serie de actuaciones musicales (además de las ya tradicionales tertulias entre los asistentes). Se sirvieron bebidas frescas a precios populares.

Al comienzo de las actuaciones, uno de los compañeros habló a los asistentes sobre la idea del Huerti: un espacio gestionado por sus participantes en el que poder desarrollar nuestras actividades y que sirva de espacio de encuentro entre asociaciones e individuos que defiendan o se identifiquen con luchas sociales y políticas opuestas al capitalismo.

Posteriormente se procedió a la lectura de un manifiesto en extremeño y castellano que publicamos a continuación. Se nos puede encontrar en la red en http://huertibadajoz.blogspot.com/ , y estamos en el Huerti miércoles y domingos. Intentaremos publicar próximamente material audiovisual.

MANIFIESTO LEIDO EN EL ACTO:


Ayel, agora i mañana: Estremaúra palos/as estremeñus/as.

Estremaúra es una tierra con hestória, costumbris i curtura própia. Estremaúra es una tierra orviá polos sus gobelnantis cuasi endi que desisti, huendu escarciá pol un regimin cuasi colonial que mos chamba suvencionis pol quealmus cola muestra probécia. La dependéncia ena que se sostriba la muestra economia namás que puei llevalmus a la catastrofi (si es que puemus andal piol), pol algotru láu, es nesezáriu efendel la muestra pressonaliá cumu puebru, u esapaicerá pa siempri.

Estremaúra es una tierra siempri en crisi. Cuasi el 75% de los muestrus trebajaoris/as son "miluristas", habemus unas cotas de desempreu mu artas enas mujeris i enantis de la crisi capitalista ya habiamus más d'un 14% de genti sin trebaju. Muhotrus pensamus que es nesezáriu dali un huturu a la joventú paque nu se veya horçá a salil de la su tierra i pa que Estremaúra puea tiral p'alantri. Es nesezáriu, tamién, acabijal colos siñorinus i colos sus cortijus i haziendas pa ponel essa tierra curtivabri en manus del puebru, escomiençandu cola rehorma agrária.

En la custión curtural, ai que acontinal labutandu pola nolmalización de las luengas que s'atopan en la muestra tierra, que son cuatru: purtugués, castellanu, fala i estremeñu; assín cumu la ensiñáncia de las mesmas pol meyu la escuela púbrica. Ebemus procural ayual en la renacéncia estremeña huendu tamién ca unu/a proutoris/as de curtura, d'una curtura hazía pola genti corrienti, polas pressonas trebajaoras, no pol artistas pagaus pola Junta ni
aburacagüevus de la propieá.

Con to estu ichu, muhotrus preponemus, cola ensiña castúa en manu, el socialismu pa Estremaúra. La revolución en Estremaúra namás que puei hazela la crassi trebajaora: los jolnalerus i campusinus probis i los obrerus i asalariáus de la ciá. La crassi obrera ebi encaeçal la lucha contra los grandis impresárius i los terratenientis coletivizandu los meyus de proución i haziendulus huncional baju el su puel. Esta es la única horma de hazel una estremaúra palos/as estremeñus/as. Assín mesmu, Estremaúra ebi puel deciil si quíiri agilal sola u hazel el su caminu con algotras nacionis: un puebru no puei gobelnalsi sin el derechu d'utodetelminación.

ESCRITO DE http://huertibadajoz.blogspot.com/

No hay comentarios:

Publicar un comentario